تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

شبیه سازی موتور القایی سه فاز با عملکرد بی وقفه در خطای قطعی فاز



شناسه محصول: 552230
موجود

شبیه سازی موتور القایی سه فاز با عملکرد بی وقفه در خطای قطعی فاز

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 65000تومان

برچسب ها :

شبیه سازی موتور القایی سه فاز با عملکرد بی وقفه در خطای قطعی فاز

شبیه سازی موتور القایی سه فاز با عملکرد بی وقفه در خطای قطعی فاز

شبیه سازی موتور القایی سه فاز با عملکرد بی وقفه در خطای قطعی فاز

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات استفاده شده می باشد.

این مقاله روش کنترلی جدیدی برای مبدل ماتریسی مورد استفاده در کنترل برداری موتور القایی سه فاز ارائه می دهد .

ویژگی روش جدید قابلیت عملکرد بدون وقفه، در مقابل خطاهایی می باشد، که موجب عدم استفاده از یکی از فازهای موتور القایی می شود.

در این شرایط الگوی کلیدزنی مبدل ماتریسی باید بگونه ای تغییر کند که میدان مغناطیسی گردشی موتور در شرایط خطا بدون تغییر باقی بماند.

شبیه سازی موتور القایی سه فاز با عملکرد بی وقفه در خطای قطعی فاز

روش های کنترل برداری:

۱- روش باند هیسترزیس     ۲- روش مدولاسیون برداری

این روش نیازی به تغییرات در توابع کنترلی مبدل ماتریسی ندارد و بـا اعمـال اصلاحات جزئی در کنترل برداری، امکان ادامه عملکرد موتور القایی تحت خطای قطعی تکفاز بوجـود مـیآورد.

ایـن پروژه ضمن بررسی شرایط موتور القایی و مبدل پس وقـوع خطـا و نحوه اصلاح پارامترهای موتور و ساختار مبدل ماتریسی برای حصول شرایط قبـل از خطـا، روش جدیـدی را بـرای کنتـرل مبدل ماتریسی پیشنهاد میدهـد.

ایـن روش ترکیبـی از روش مدولاسیون برداری و باند هیسـترزیس مـیباشـد. نتـایج ایـن روش با شبیهسازی در محیط نرمافزار Matlab بدسـت آمـده است.

یکی از روشهای نـوین کنتـرل موتورهـای القـایی، روش کنترل برداری است. در این روش موتور القـایی مشـابه موتور dc تحریک مستقل با تنظیم جریـان میـدان و جریان آرمیچر کنترل می شود.

شبکه های قدرت معمولا توان متناوب با فرکانس و ولتاژ ثابت ارائه میدهند، بنابراین نیاز به مبـدلی بـرای تغییـر فرکـانس و ولتاژ ضروری میباشد.

روشهای زیادی برای ایجاد ولتاژ  ac متغیـر وجـود دارد کـه عمدتا از مبدلهای غیرمستقیم  (ac-dc-ac ) اسـتفاده مـیکننـد.

شبیه سازی موتور القایی سه فاز با عملکرد بی وقفه در خطای قطعی فاز

روش کنترل برداری :

در حال حاضر، کنترل برداری به دلیل دقت بالا و پاسخ دینامیکی خوب از متداول‏ترین روش‏های کنترل موتور القایی است. در روش کنترل برداری ، اندازه و فاز متغیرها کنترل می شود .

کنترل مبدل ماتریسی :

یکی از روش های نوین کنترل موتورهای القایی، روش کنترل برداری است. در این روش موتور القایی مشابه موتور dc تحریک مستقل با تنظیم جریان میدان (جریان درراستای محور مستقیم) و جریان آرمیچر (جریان در راستای محور متعامد) کنترل می شود. جهت تنظیم این جریان ها نیاز به منبع ولتاژ متناوب با دامنه و فرکانس متغیر می باشد .

قسمتی از نتایج بدست آمده

 


دانلود شبیه سازی درایو موتور سنکرون مغناطیس دایم با خطای سنسور جریان



شناسه محصول: 552766
موجود

دانلود شبیه سازی درایو موتور سنکرون مغناطیس دایم با خطای سنسور جریان

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 50000تومان

برچسب ها :

دانلود شبیه سازی درایو موتور سنکرون مغناطیس دایم با خطای سنسور جریان

دانلود شبیه سازی درایو موتور سنکرون مغناطیس دایم با خطای سنسور جریان

شبیه سازی درایو موتور سنکرون مغناطیس دایم با خطای سنسور جریان

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات استفاده شده می باشد.

علت افزایش تقاضا برای پایداری سیستم ها ، امکان نگهداری راحتتر آن، ماندگاری محرکه های موتوری سنکرون سیستمهای حساس، مانند سیستمهای خودکار و سیستمهای مورد استفاده در هوافضا، نیروگاه های هسته ای و تاسیسات شیمیایی خطرناک می باشد.

سیستم های کنترل می بایست امکان شناسایی وکنترل تحمل خرابی را داشته باشند تا بتوانند پایداری سیستم کنترل را فراهم کنند.

محرکه های موتوری سنکرون به سنسورهای جریان و سرعت نیاز دارند تا ظرفیت کنترلی کاملی را داشته باشند.

با در نظر گرفتن اهمیت سنسورها در سیستمهای کنترل و نظارت، شناسایی خرابی های سنسورها می بایست یکی از اولین اولویت ها در سیستم مقاوم در برابر خرابی باشد.

شبیه سازی درایو موتور سنکرون مغناطیس دایم با خطای سنسور جریان

به این علت که عملکرد خراب یا عدم اتصال این سنسورها خطاهای شدیدی در تخمین زنها ایجاد می کند که معمولا منجر به خاموش شدن درایو توسط سیستم محافظ می شود.

هر چقدر نوع کاربرد سیستم حساس تر باشد، دقت و صحت لازمه آن و به عبارت دیگر قابلیت اطمینان آن باید بالاتر باشد.

در این روش تدابیری به کار می‏روند تا از تولید نقص در حین طراحی و یا ساخت جلوگیری نمایند.

با وجود به کار گیری روش‏های اجتناب از عیب، به دلیل پیچیدگی ذاتی سیستم‏ها و یا در دسترس نبودن مولفه‏ های سخت افزاری بدون نقص، معایب در سیستم‏ها باقی می‏مانند.

هزینه پرسنل نگهداشت و هزینه اختلال و تأخیر در ارائه خدمات نیز قسمتی از هزینه ای است که روش پیشگیری عیب متحمل می‏شود.

شبیه سازی درایو موتور سنکرون مغناطیس دایم با خطای سنسور جریان

دلایل زیادی برای نامناسب بودن این روش وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

۱- تهیه مولفه‏های کامل و بدون عیب هزینه بسیار زیادی لازم دارد

۲- از بین بردن تمامی خطاها تقریبا غیر ممکن است

۳- آزمایش کامل سیستم‏ها تحت شرایط گوناگون کاری پر هزینه است

۴- پیاده سازی اکثر تستها در شبیه سازی باعث عدم تعیین تمامی خطاها می شود

و.....

 

قسمتی از شبیه سازی و نتایج

 

 


دانلود شبیه سازی موتور DC Homopolar دو رتوره



شناسه محصول: 552141
موجود

دانلود شبیه سازی موتور DC Homopolar دو رتوره

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 40000تومان

برچسب ها :

دانلود شبیه سازی موتور DC Homopolar دو رتوره

دانلود شبیه سازی موتور DC Homopolar دو رتوره

دانلود شبیه سازی موتور DC Homopolar دو رتوره

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات

PERFORMANCE OF TWIN-ROTOR DC HOMOPOLAR MOTOR

مایکل فارادی اولین کسی بود که در آزمایشات خود در سال ۱۸۲۱ در موسسه سلطنتی لندن ،حرکت الکترومغناطیسی را نشان داد.

این نوع از موتور اولین دستگاهی بود که برای تولید چرخش خود از الکترومغناطیس بهره می برد.

در شکل زیر ، نمونه ای از یک  ژنراتور Homopolar  که اولین ژنراتور الکتریکی DC  ساخته شده توسط مایکل فارادی در سال ۱۸۳۱ می باشد ، نشان داده شده است.

شکل ۱ – اولین ژنراتور دیسکی ساخته شده توسط فارادی

دانلود شبیه سازی موتور DC Homopolar دو رتوره

در شکل ۲ نحوه عملکرد دیسک فارادی به عنوان یک موتور Homopolar نمایش داده شده است . دیسک ساخته شده از آلومینیوم یا مس در شکاف هوایی از آهنربای الکتریکی قرار داده است.

شکل ۲ - نحوه عملکرد دیسک فارادی به عنوان یک موتور

دانلود شبیه سازی موتور DC Homopolar دو رتوره

اثرات متقابل جریان دیسک و میدان مغناطیسی تولید شده توسط آهنربای الکتریکی ، منجر به گشتاور الکترومغناطیسی و حرکت دیسک می شود.

نقص عمده ی این نوع از موتورهای جریان بالا ، تامین دیسک لازم برای تولید گشتاور است.

مزیت بزرگ این نوع از موتورها نسبت به موتور DC ،  موتور عدم وجود کموتاتور است.

نقص ذکر شده فوق که البته نوعی ویژگی محسوب می شود ، باعث محبوبیت این موتور شده است.

بر اساس دیسک فارادی ، چندین ساختار دیگر از موتور Homopolar پیشنهاد شد.

یکی از این پیشنهاد ها در شکل ۱٫۳ نشان داده شده است.

استاتور شامل هسته آهنی و دو سیم پیچ تحریک می باشد.

روتور به شکل یک صفحه مسی (دیسک مسی ) در فاصله بین دو قطب مغناطیسی استاتور قرار داده است.

سیم پیچ تحریک که توسط جریان DC تغذیه می شود ، یک شار مغناطیسی تولید کرده که باعث می شود رتور دیسکی در جهت محوری حرکت کند.

دیسک روتور توسط جریان DC که از طریق لغزیدن روی جاروبکی که در اطراف آن است قطب مثبت و از سوی دیگر تغذیه، با مالش به شافت روتور قطب منفی ایجاد می گردد.

نمونه طراحی شده موتور دو روتوره

دانلود شبیه سازی موتور DC Homopolar دو رتوره

قسمتی از شبیه سازی و نتایج


دانلود شبیه سازی تخمین سرعت پایین و سرعت صفر موتور القایی



شناسه محصول: 552185
موجود

دانلود شبیه سازی تخمین سرعت پایین و سرعت صفر موتور القایی

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 65000تومان

برچسب ها :

دانلود شبیه سازی تخمین سرعت پایین و سرعت صفر موتور القایی

دانلود شبیه سازی تخمین سرعت پایین و سرعت صفر موتور القایی

دانلود شبیه سازی تخمین سرعت پایین و سرعت صفر موتور القایی

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات

Very low speed and zero speed estimations of sensorless induction motor drives

فهرست :

  • مدل موتور القایی
  • فرایند تخمین سرعت و مقاومت استاتور
  • ساختار مشاهده گر به روش لغزشی SMO
  • مشخصات مشاهده کر مد لغزشی روی سطح لغزشی
  • پایداری مشاهده گر(پایداری فوق العاده پوپوف) مورد شناسایی
  • شبیه سازی
  • نتایج شبیه سازی
  • نتیجه گیری

روش های متعددی اخیرا بوجود آمده و پیشنهاد شده برای تخمین سرعت بدون سنسور موتور القایی. روش هایی بر اساس پدیده های غیر ایده آل از قبیل rotor slot harmonics

روش هایی بر اساس کاوش سیگنال تزریق شده درون ترمینال های استاتور(ولتاژ و یا جریان). این چنین روشها متحمل زمان محاسباتی زیاد،پیچیدگی و پهنای باند کنترلی محدود هستند

دانلود شبیه سازی تخمین سرعت پایین و سرعت صفر موتور القایی

تخمین سرعت می تواند توسط استفاده مدل ماشین و متغیرهای ترمینال آن بدست آید. مانند:

۱- مدل مرجع سیستم تطبیقی (MRAS)

۲- فیلتر کالمن توسعه یافته (EKF)

۳- مشاهده گر شار تطبیقی

۴- تکنیک هوش مصنوعی

۵- مشاهده گر به روش لغزشی

دانلود شبیه سازی تخمین سرعت پایین و سرعت صفر موتور القایی

این روشها توسط سادگی آنها و کارایی خوب در سرعت بالا متمایز می شوند. اما انها در سرعت های کم دقت پایین تری را ارائه می کنند.

مشکل کلیدی در کنترل برداری بدون سنسور درایو ac تخمین دینامیکی دقیق بردار شار استاتور در یک رنج گسترده سرعت در استفاده هر متغیرهای ترمینالی است.

حالت تخمین را به سختی می توان در سرعت های کم در بر گرفت، در جایی که تحریک کننده های اصلی کم است و کارایی مشاهده گر خیلی ضعیف عمل می کند.

در این شرایط ما باید مقدار دقیق مقاومت استاتور را بدانیم هر عدم تطبیق بین مقدار ست شده و مقدار واقعی مقاومت استاتور نه تنها منجر به خطا در تخمین سرعت پایه می شود بلکه باعث ناپایداری به همان اندازه می شود.

برنامه شناسایی مقاومت استاتور بصورت آنلاین به دسته هایی می تواند کلاس بندی شود،از قبیل:

۱- برنامه هایی که از مکانیزم تطبیقی برای آبدیت کردن مقدار مقاومت استاتور استفاده می کنند

۲- برنامه های وابسته به هوش مصنوعی

دانلود شبیه سازی تخمین سرعت پایین و سرعت صفر موتور القایی

قسمتی از شبیه سازی و نتایج


دانلود شبیه سازی نیروگاه بادی و سیستم DFIG



شناسه محصول: 551450
موجود

دانلود شبیه سازی نیروگاه بادی و سیستم DFIG

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 40000تومان

برچسب ها :

دانلود شبیه سازی نیروگاه بادی و سیستم DFIG

دانلود شبیه سازی نیروگاه بادی و سیستم DFIG

دانلود شبیه سازی نیروگاه بادی و سیستم DFIG

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات

Opreation of Grid-connected DFIG under unbalanced Grid voltage condition

با گسترش روز افزون جوامع انسانی و توسعه ی صنعتی جوامع مختلف نیاز به منابع انرژی در حال افزایش است.از سوی دیگر منابع فسیلی رو به اتمام هستند.

این منابع از نظر اندازه محدود بوده و در ضمن آلاینده ی محیط زیست نیز محسوب میشوند.از این رو در سالهای اخیر گرایش به استفاده از منابع نوین تجدید پذیر رو به فزونی است.

انرژی باد در کشور ما در سال ۱۳۷۲با خرید ۲توربین ۵۰۰کیلو واتی ۳پره ساخت کمپانی نرد تانک دانمارک توسط سازمان انرزی اتمی ایران خریداری و در منجیل نصب وراه اندازی شد.

دانلود شبیه سازی نیروگاه بادی و سیستم DFIG

توربین بادی از برج نگهدارنده –پره ها-جعبه دنده-ژنراتور –محور توربین تشکیل شده است.از انجاییکه سرعت چرخش پره ها کم است از جعبه دنده استفاده میشود.

  بدین منظور سرعت چرخش محور (شفت) ژنراتور را افزایش دهند. ناسل ( ماشین خانه ) به اتاقک بالائی توربینهای بادی اطلاق می شود، که مجموعه اصلی اجزاء توربین داخل آن قرار دارند.

برای اینکه MAX انرژی را از باد بگیریم با تغییر سرعت باد زاویه ی پره ها تغییر کند که این کار با کنترل زاویه ی پره صورت میگیرد .

همچنین پس از سنجش جهت باد موتورکوچکی به نام یاو کل قسمت بالایی توربین را میچرخاند تا در راستای جهت وزش باد قرار گیرد .

دانلود شبیه سازی نیروگاه بادی و سیستم DFIG

پره یکی از مهمترین بخشهای توربین بادی بوده و وظیفه آن تولید نیروی لازم برای چرخاندن شفت اصلی توربین باد است. زاویه پره ها با جهت وزش باد،  برای ثابت نگه داشتن دور محور مولد ،می تواند  توسط  سیستم PITCH تغییر کند.

گیربکس ، مبدل مکانیکی دور محورسرعت پایین است که با یک نسبت ثابت ، دور مورد نیاز محور ژنراتور را تامین میکند. گیربکس یکی از گرانترین و سنگین ترین اجزاء داخل ناسل است.

قسمتی از شبیه سازی و نتایج

 

 


شبیه سازی نیروی پیشران موتور سنکرون خطی مغناطیس دائم PMLSM



شناسه محصول: 550450
موجود

شبیه سازی نیروی پیشران موتور سنکرون خطی مغناطیس دائم PMLSM

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 40000تومان

برچسب ها :

شبیه سازی نیروی پیشران موتور سنکرون خطی مغناطیس دائم PMLSM

شبیه سازی نیروی پیشران موتور سنکرون خطی مغناطیس دائم PMLSM

شبیه سازی نیروی پیشران موتور سنکرون خطی مغناطیس دائم PMLSM

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات

فهرست مطالب

  • مقدمه ای بر موتورهای خطی و وانواع آنها
  • اصول کار و ساختمان موتور های خطی
  • اصول کار موتورهای سنکرون خطی مغناطیس دائم
  • مدل دینامیکی PMLSM
  • شبیه سازی مدل PMLSM
  • کنترل PMLSM
  • شبیه سازی و نتایج

تاریخچه موتورهای خطی به بیش از صدو پنجاه سال پیش برمیگردد. اولین موتور خطی در سال ۱۸۴۱ در تاریخ ثبت شده است.

اولین موتور القایی خطی (LIM)با استاتور کوتاه در سال ۱۸۹۰ به ثبت رسید. اولین قطار مسافری با محرکه LIM در سال ۱۹۲۳ در شهر نیویورک به کار افتاد.

شبیه سازی نیروی پیشران موتور سنکرون خطی مغناطیس دائم PMLSM

امروزه درکاربرد های صنعتی نیاز به حرکت خطی بیشتراحساس میشود. در کاربردهایی که از موتور دوار برای تولید حرکت خطی استفاده می شود از چرخ دنده ها، پیچهای حلزونی و مکانیزم های دیگر کمک می گیرند.

وجود این واسطه های مکانیکی باعث افزایش پیچیدگی سیستم، اتلاف انرژی، کاهش راندمان و قابلیت اطمینان پایین تر به واسطه اجزاء متحرک زیادتر میشود.

با به کارگیری موتورهای خطی، برای حرکتهای خطی این واسطه های مکانیکی حذف شده و از این رو، نیرو و حرکت خطی به طور مستقیم توسط میدان مغناطیسی ایجاد می شود.

شبیه سازی نیروی پیشران موتور سنکرون خطی مغناطیس دائم PMLSM

در میان انواع موتورهای خطی، موتورهای سنکرون خطی مغناطیس دائم (PMLSM) به دلیل اینکه از آهنربای دائم، که آهنربای دائم انرژی زیادی تولید میکنند، استفاده می نمایند دارای نیروی رانش زیاد، تلفات کم، ثابت زمانی الکتریکی کوچک و پاسخ سریع میباشند که بیشتر از سایر انواع موتورهای خطی مورد توجه قرار گرفته اند.

   اصول کار موتور خطی و ساختمان آن:

اصول اساسی حاکم بر هرنوع موتور خطی همانند اصول اساسی حاکم برهمتای دوار آن است تنها تفاوت در خروجی مکانیکی آنهاست.

هرگاه یک موتوردوار در امتداد محور طولی بریده شده و سپس هردو قسمت روتور و استاتور به صورت گسترده و با یک فاصله معین کنارهم قرار بگیرند، موتور خطی ایجاد خواهد شد.

شبیه سازی نیروی پیشران موتور سنکرون خطی مغناطیس دائم PMLSM

قسمتی از شبیه سازی و نتایج

 

 


دانلود شبیه سازی یک مدل جدید سرو موتور های آنالوگ



شناسه محصول: 550534
موجود

دانلود شبیه سازی یک مدل جدید سرو موتور های آنالوگ

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 25000تومان

برچسب ها :

دانلود شبیه سازی یک مدل جدید سرو موتور های آنالوگ

دانلود شبیه سازی یک مدل جدید سرو موتور های آنالوگ

دانلود شبیه سازی یک مدل جدید سرو موتور های آنالوگ

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات

فهرست

مقدمه

ساختمان داخلی سرو موتورها

انواع سرو موتور ها

موتور dc بدون بار

موتور dc دارای بار

مدل سرو موتور dc

شبیه سازی و نتایج

دانلود شبیه سازی یک مدل جدید سرو موتور های آنالوگ

سرو servo برگرفته از یک کلمه یونانی به نام servus است که به معنی خدمتکار است.لختی (اینرسی) در این موتورها پایین است در نتیجه تغیرات سرعت در این موتورها بسیار سریع است.

دارای دقت بسیار بالایی می باشند، به عنوان مثال یک سروموتور می تواند یک دور چرخش را در ۲۵۰۰ استپ حرکت کند یعنی با دقت۰/۱۴درجه چرخش.

سروموتور (به انگلیسی: Servo motor) یا موتور کنترل نوعی از موتورهای الکتریکی است که با هدف بکارگیری در سیستم‌های کنترل فیدبک طراحی می‌شود.

دانلود شبیه سازی یک مدل جدید سرو موتور های آنالوگ

لختی (اینرسی) در این موتورها پایین بوده و در نتیجه تغییر سرعت در این موتورها بسیار سریع است.

سروو برگرفته از کلمه یونانی Servus به معنی خدمتکار است و شاید به این دلیل یه این نوع از موتورها و سیستم های کنترلی سروو گفته می شود که مثل یک خدمتکار تحت کنترل بوده و با دقت به فرامین پاسخ می دهد.

سرو موتور ( Servo Motor ) متشکل از یک موتور الکتریکی ساده است که در کنار موتور تعدادی المان الکترونیکی به منظور کنترل زاویه ، سرعت و یا شتاب به شفت موتور متصل می شوند و کلیه المان ها به همراه موتور در یک پکیج واحد ارائه می شوند.

سرو موتور ها ممکن است دارای گیربکس یا فاقد گیربکس باشد و اندازه های بسیار کوچک برای مصارف ساخت تجهیزات مکاترونیکی مانند ربات ها و هواپیما های مدل تا اندازه های بزرگ برای دستگاه های صنعتی ساخته می شوند.

در حوزه میکروکنترلر ، آنچه که از سروو موتور مشاهده می نماییم معمولا یک موتور DC جاروبک دار است که به کمک یک سری چرخدنده ( گیربکس ) به یک پتانسیومتر داخلی وصل شده است و خروجی گیربکس نیز از طرف دیگر خارج شده است. پتانسیومتر فقط وضعیت خروجی را کنترل می کند و کاری به وضعیت موتور ندارد.

قسمتی از شبیه سازی و نتایج

 


دانلود پروژه کنترل هوشمند توربین بادی با ژنراتور القایی دو تغذیه روتور سیم پیچی شده



شناسه محصول: 550626
موجود

دانلود پروژه کنترل هوشمند توربین بادی با ژنراتور القایی دو تغذیه روتور سیم پیچی شده

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 30000تومان

برچسب ها :

دانلود پروژه کنترل هوشمند توربین بادی با ژنراتور القایی دو تغذیه روتور سیم پیچی شده

دانلود پروژه کنترل هوشمند توربین بادی با ژنراتور القایی دو تغذیه روتور سیم پیچی شده

دانلود پروژه کنترل هوشمند توربین بادی با ژنراتور القایی دو تغذیه روتور سیم پیچی شده

در سالهای اخیر تولید برق بادی رشد چشمگیری داشته است. با توجه به اهمیت زیاد کیفیت توان تولیدی توسط توربین و از آنجا که عملکرد بهتر سیستم کنترلی، کیفیت بهتر توان تولیدی توربین را بدنبال دارد.

در سالهای اخیر استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر از جمله انرژی باد رشد چشمگیری داشـته اسـت. یک توربین بادی انرژی جنبشی موجود در باد را گرفته و آن را تبدیل به انرژی مکانیکی و نهایتاً انـرژی الکتریکی میکند.

در میان توربین های بادی، توربین بادی مجهز به DFIG با توجه به مزایای فراوان آن بسیار مورد توجه قرار گرفته و سهم زیادی در تولید برق بادی را به خود اختصاص داده است.

دانلود پروژه کنترل هوشمند توربین بادی با ژنراتور القایی دو تغذیه روتور سیم پیچی شده

توربین بادی مجهز به DFIG یک توربین سرعت متغیر-زاویه گام متغیر است که عملیات کنترل در آن با دو هدف انجام میگیرد:

۱- حفظ توان نامی توربین در سرعت های باد بالاتر از سرعت باد نامی

۲- کسب حداکثر انرژی از باد در سرعتهای باد پایین تر از سرعت باد نامی

روشهای هوشمند برخوردار از قابلیتهای ارزشمند متعددی شامل: قدرت تطبیق و تعمیم بالا، سیستم رها بودن و همچنین امکان اجرای روی خط هستند و لذا استفاده از آنها در حوزه کنترل توربین های بادی قطعاً راهگشای مشکلات عدیده ی پیش رو خواهد بود.

از جمله ویژگی های برجسته کنترل کنندههای هوشمند پیشنهادی آن است که تحقق آنها بصورت روی خط بوده و لذا، در عین سادگی ساختار، از قوام قابل ملاحظهای در برابر تغییرات نقطه کار و پارامترهای سیستم برخوردارند.

دانلود شبیه سازی رفتار های گذرای ماشین DC



شناسه محصول: 550391
موجود

دانلود شبیه سازی رفتار های گذرای ماشین DC

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 25000تومان

برچسب ها :

دانلود شبیه سازی رفتار های گذرای ماشین DC

دانلود شبیه سازی رفتار های گذرای ماشین DC

دانلود شبیه سازی رفتار های گذرای ماشین DC

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات

 Simulation of D.C. Machines Transient Behaviors

دانلود شبیه سازی رفتار غیر خطی موتور القایی تک فاز با خازن ثابت



شناسه محصول: 548878
موجود

دانلود شبیه سازی رفتار غیر خطی موتور القایی تک فاز با خازن ثابت

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 50000تومان

برچسب ها :

دانلود شبیه سازی رفتار غیر خطی موتور القایی تک فاز با خازن ثابت

دانلود شبیه سازی رفتار غیر خطی موتور القایی تک فاز با خازن ثابت

دانلود شبیه سازی رفتار غیر خطی موتور القایی تک فاز با خازن ثابت

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات

معرفی موتور تک فاز:

در اکثر مواقع در ساختمان های مسکونی ،کارگاه های کوچک،مغازه ها و فروشگاه ها از شبکه برق تک فاز استفاده می شود.

برای استفاده از وسایلی همچون کولر،یخچال و...به موتور تک فاز احتیاج می باشد.

منبع تغذیه ACئ تک فاز میدان ضربانی ایجاد می کند.در ابتدا تصور می شد که یکی از ضعف های برق AC عدم کارایی آن در تولید موتور های الکتریکی تک فاز است.

دانلود جزوه محاسبات سمبليك در MATLAB



شناسه محصول: 548891
موجود

دانلود جزوه محاسبات سمبليك در MATLAB

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 8500تومان

برچسب ها :

دانلود جزوه محاسبات سمبليك در MATLAB

دانلود جزوه محاسبات سمبليك در MATLAB

دانلود جزوه محاسبات سمبليك در MATLAB راهنماي استفاده از جعبه ابزار رياضيات سمبليك
فرمت : قابل ویرایش و کپی کردن pdf

تعداد صفحات : 185

 

كتابي كه ترجمه شده است نحوه ي استفاده از جعبه ابزار رياضيات سمبليك را در MATLABشرح مي دهد. اين جعبه ابزار به شما اين امكان را مي دهد كه عمليات رياضي مانند ديفرانسيل، انتگرال، حد و ... را به صورتي انجام دهيد كه جواب معادله به صورت عددي نباشد و بر حسب يك نماد مانند نمايش داده شود.


به عنوان مثال اگر بخواهيد يك انتگرال نامعين را محاسبه كنيد، مطمئنا جوابي را كه انتظار داريد بدست بياوريد يك عدد نخواهد بود و عبارتي بر حسب متغير مستقل انتگرال خواهد بود، در اينجاست كه مبحث محاسبات سمبليك مطرح مي شود.

در اين نوع محاسبات بر روي نماد ها عمليات انجام مي شود و جواب نهايي هم يك عبارت از نماد )ها سمبل ( ها است.

 

 


دانلود شبیه سازی دینامیکی هواپیما در نرم افزار سیمولینک متلب



شناسه محصول: 548907
موجود

دانلود شبیه سازی دینامیکی هواپیما در نرم افزار سیمولینک متلب

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 55000تومان

برچسب ها :

دانلود شبیه سازی دینامیکی هواپیما در نرم افزار سیمولینک متلب

دانلود شبیه سازی دینامیکی هواپیما در نرم افزار سیمولینک متلب

دانلود شبیه سازی دینامیکی هواپیما در نرم افزار سیمولینک متلب

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات

دانلود شبیه سازی دینامیکی هواپیما در نرم افزار سیمولینک متلب با استفاده از بلوک‌های  AeroSim

در این گزارش روند شبیه‌سازی دینامیکی هواپیما در نرم‌افزار سیمولینک متلب با استفاده از بلوک‌های AeroSim مورد بررسی قرار گرفته است.

برای این کار ابتدا یک هواپیما به عنوان هدف انتخاب‌شده و رفتارهای دینامیکی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وسیله مورد بررسی در این تحقیق اساساً یک وسیله پرنده بدون سرنشین می‌باشد.

ساختار Aerosim

دانلود شبیه سازی دینامیکی هواپیما در نرم افزار سیمولینک متلب

این رفتارها در حالت‌ها و مود های مختلف بررسی شده است. در این مرحله شبیه‌سازی حلقه باز به پایان می‌رسد.

شبیه‌سازی حلقه باز شامل مدل‌سازی آیرودینامیکی وسیله پرنده و مدل‌سازی برای حل غیرخطی معادلات شش درجه آزادی می‌باشد.

می‌توان گفت بخش عمده کار وابسته به این مرحله است. در ادامه فرایند حلقه بسته آغاز می‌شود.

در این مرحله، هدف طراحی یک کنترلر برای وسیله پرنده می‌باشد. این پروژه به طراحی کنترلر PID می‌پردازد.

برای استخراج ضرایب PID نیز از روش دستی استفاده شده است.در پایان کار کد هدایت به روش DTW برای این وسیله نوشته‌شده و به شبیه‌سازی اضافه گردیده است.

شکل ۳ بلوک نیروی آیرودینامیکی

دانلود شبیه سازی دینامیکی هواپیما در نرم افزار سیمولینک متلب

فهرست :

مقدمه

۱-ورودی‌های شبیه‌سازی

۲٫۱-نرم‌افزار AVL

۲٫۲-ممان اینرسی

۲٫۳-موتور و ملخ

۳-شبیه‌سازی حلقه باز

۳٫۱-مجموعه آیرودینامیک

۳٫۱٫۱-بلوک نیروی آیرودینامیکی

۳٫۱٫۲-بلوک گشتاور آیرودینامیکی

۳٫۱٫۳-بلوک سرعت‌های محور باد

۳٫۱٫۴-بلوک فشار دینامیکی

۳٫۱٫۵-بلوک ضریب برا

۳٫۱٫۵-بلوک ضریب پسا

۳٫۱٫۶-بلوک ضریب نیروی جانبی

۳٫۱٫۷-بلوک ضریب گشتاور پیچشی

۳٫۱٫۸-بلوک ضریب گشتاور چرخشی

۳٫۱٫۹-بلوک ضریب گشتاور گردشی

۳٫۲-مجموعه اتمسفر

۳٫۲٫۱-بلوک اتمسفر استاندارد

۳٫۲٫۲-بلوک جریان آشفته

۳٫۲٫۳-بلوک قیچی باد

۳٫۳-مجموعه کره زمین

۳٫۳٫۱-بلوک شعاع زمین و جاذبه

۳٫۴-مجموعه‌ی معادلات حرکت

۳٫۴٫۱-بلوک شتاب کل

۳٫۴٫۲-بلوک گشتاور کل

-۳٫۴٫۳بلوک سرعت‌ها

-۳٫۴٫۴بلوک گشتاورها

۳٫۴٫۵-بلوک زوایای اویلر

۳٫۴٫۶-بلوک ناوبری

۳٫۵-مجموعه اینرسی

۳٫۵٫۱-بلوک اینرسی هواپیما

۳٫۵٫۲-بلوک ضرایب اینرسی

۳٫۶-مجموعه ارتباط با خلبان

۳٫۶٫۱-بلوک رابط FS

۳٫۶٫۲-بلوک ارتباط با نرم‌افزار FlightGear

۳٫۶٫۳-بلوک ارتباط با دسته فرمان

۳٫۷-مجموعه پیشرانش

۳٫۷٫۱-بلوک ملخ گام ثابت

۳٫۷٫۲-بلوک موتور پیستونی

۴-بررسی نهایی شبیه سازی حلقه باز

۵-بررسی نتایج

۶-کنترل‌کننده PID (حلقه بسته)

۶٫۱-اساس حلقه کنترلی

۶٫۲-تنظیم کردن حلقه

۷-هدایت (Guidance)

۷٫۱-الگوریتم هدایت


برنامه نویسی پخش بار اقتصادی در سیستم های قدرت با الگوریتم زنبور عسل



شناسه محصول: 548735
موجود

برنامه نویسی پخش بار اقتصادی در سیستم های قدرت با الگوریتم زنبور عسل

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 20000تومان

برچسب ها :

برنامه نویسی پخش بار اقتصادی در سیستم های قدرت با الگوریتم زنبور عسل

برنامه نویسی پخش بار اقتصادی در سیستم های قدرت با الگوریتم زنبور عسل

برنامه نویسی پخش بار اقتصادی در سیستم های قدرت با الگوریتم زنبور عسل

فرمت : Powerpoint - Matlab

در این پروژه فایل کدنویسی الگوریتم کلونی زنبور عسل Bee با مقادیر واقعی مقاله انجام شده و دارای پاورپوینت توضیحات این الگوریتم و پروژه می باشد.

الگوریتم زنبورعسل مصنوعی (Artificial bee colony algorithm) مبتنی بر الگوریتم جستجو است که اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی توسعه یافت.

الگوریتم زنبور (به انگلیسی: Bee Algorithm) شامل گروهی مبتنی بر الگوریتم جستجو است که اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی توسعه یافت. این الگوریتم شبیه‌سازی رفتار جستجوی غذای گروه‌های زنبور عسل است.

الگوریتم کلونی زنبور عسل یک الگوریتم بهینه سازی بر اساس هوش جمعی و رفتار هوشمندانه جمعیت زنبور عسل است.

این الگوریتم شبیه‌سازی رفتار جستجوی غذای گروه‌های زنبور عسل است. در نسخه ابتدایی این الگوریتم، الگوریتم نوعی از جستجوی محلی انجام می‌دهد که با جستجوی تصادفی ترکیب شده و می‌تواند برای بهینه‌سازی ترکیبی (چند هدفه) به کار رود.

برنامه نویسی پخش بار اقتصادی در سیستم های قدرت با الگوریتم زنبور عسل

تقسیم بندی زنبورها :

۱) زنبور های کارگر

۲) زنبور های ناظر (نگهبان)

۳) زنبور های پیشرو

زنبور عسلی که در منطقه رقص برای ایجاد تصمیم به انتخاب یک منبع غذایی باقی می ماند زنبور عسل ناظر نامیده می شود و زنبور عسلی که به طرف منابع غذایی از پیش مشخص شده می رود زنبور عسل کارگر نام دارد.

زنبور عسلی که جستجوی تصادفی انجام می دهد زنبور عسل پیشرو نام دارد.

نیمی از جمعیت زنبورها، زنبور کارگر و نیمی دیگه زنبورهای جستجوگر هستند.

برای هرمنبع غذایی ، فقط یک زنبورعسل کارگر وجود دارد. به عبارت دیگر، تعداد زنبورهای کارگر با تعداد منابع غذایی اطراف کندو با هم برابراند.

برنامه نویسی پخش بار اقتصادی در سیستم های قدرت با الگوریتم زنبور عسل

* مقدار دهی اولیه :

۱) تعداد کل زنبورها (Np)

۲) تعداد منابع غذایی (SN=Np/2)

۳) تعدا زنبور های کارگر(SN)

۴) تعداد تکرار (MCN)

۵) بعد مسئله (D)

۶) متغیرهای مربوط به E.Dکه شامل ماتریس هزینه و ماتریس تلفات است.

۷) کمترین تولید (Xmax)

۸) بیشترین تولید (Xmin)

۹) حداکثر تعداد تکرار با حداقل بهبود (Limit)

 


دانلود شبیه سازی موتور القایی یک طرفه SLIM در متلب



شناسه محصول: 547877
موجود

دانلود شبیه سازی موتور القایی یک طرفه SLIM در متلب

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 50000تومان

برچسب ها :

دانلود شبیه سازی موتور القایی یک طرفه SLIM در متلب

دانلود شبیه سازی موتور القایی یک طرفه SLIM در متلب

دانلود شبیه سازی موتور القایی تک لایه SLIM در متلب

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات استفاده شده می باشد.

DESIGN OF A SINGLE SIDED LINEAR INDUCTION MOTOR (SLIM) USING A USER INTERACTIVE COMPUTER PROGRAM

پروژه ی یاد شده شامل شش فصل است هم چنین پیوست های شامل جداول ، شکل ها و علائم مورد استفاده نیز آمده است که خلاصه ی مباحث فصل ها عبارتند از:

فصل اول: به معرفی ماشین ها القایی و تاریخچه آن می پردازد.

فصل دوم: تاریخچه ی مطالعات انجام شده روی موتورهای القایی خطی به ویژه موتور مورد بحث بیان می شود.

فصل سوم: قواعد اصلی حاکم بر عملکرد موتور القایی تک لایه با جزئیات ارائه می شود .

فصل چهارم: فرآیند طراحی با کمک روابط به دست آمده در فصل سوم در قالب الگوریتم برنامه ی کامپیوتری با جزئیات ارائه می گردد و نتایج با موتور مشابه مورد مقایسه قرار می گیرد.

فصل پنجم: کارایی موتور مورد بحث با تغییر پارامترهای مختلف ارزیابی می شود .

فصل ششم: نتیجه گیری و برخی پیشنهادات برای مطالعات آینده در این فصل آمده است.

دانلود شبیه سازی موتور القایی یک طرفه SLIM در متلب

موتورهای خطی کاربردهای فراوانی دارند به ویژه موتورهای القایی خطی که به طور وسیع در سیستم های بالابرها و نقاله ها ، جابجایی و انباشتن مواد ، وسایل حمل و نقل ، پمپ های فلز مذاب ، شتاب دهنده ها و سکوهای پرتاب ، راه انداز ماشین ها ، جابجایی کالا در فرودگاه ، باز و بست موانع ، درهای کشویی و قطارهای با سرعت کم و متوسط استفاده می شوند.

برای کاربردهای سرعت پایین هر دو نوع استوانه ای(TLIM) و تخت مناسب هستند موتور القایی خطی تک لایه(SLIM) بیشترین کاربرد موتورهای خطی را شامل می شود .

یک موتور القایی خطی تک لایه یا تخت (SLIM) با فرآیند فرضی برش و باز کردن موتور القایی دوار حاصل می شود عملا اولیه یا استاتور یک LIM شامل یک ساختار شکاف مستطیلی است که توسط یک پشته ورقه های فولاد شکل گرفته است.

دانلود شبیه سازی موتور القایی یک طرفه SLIM در متلب

قسمتی از نتایج شبیه سازی


پروژه شبیه سازی دینامیک سیستم هلی کوپتر و طراحی کنترل کننده های آن



شناسه محصول: 547336
موجود

پروژه شبیه سازی دینامیک سیستم هلی کوپتر و طراحی کنترل کننده های آن

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 50000تومان

برچسب ها :

پروژه شبیه سازی دینامیک سیستم هلی کوپتر و طراحی کنترل کننده های آن

پروژه شبیه سازی دینامیک سیستم هلی کوپتر و طراحی کنترل کننده های آن

پروژه شبیه سازی دینامیک سیستم هلی کوپتر و طراحی کنترل کننده های آن

 تعداد صفحات : 118

تعداد اسلاید ها : 7

این پروژه دارای توضیحات کامل بصورت PDF و PowerPoint به همراه کد های شبیه سازی شده و مقالات مربوطه می باشد.

مدل­سازی، خطی­ سازی و طراحی کنترل پیش ­بین در سیستم هلی­کوپتر اهداف این پروژه می باشند.

روند شبیه سازی دینامیک این سیستم پیچیده به همراه طراحی کنترل کننده پیش­بین به طور مرحله به مرحله در محیط سیمولینک متلب دنبال می شود.

بنابراین کلیات کار در چهار بخش به صورت تئوری دینامیک، شبیه­ سازی دینامیک، تئوری کنترل کننده و شبیه ­سازی کنترل کننده قابل دسته ­بندی می­باشد.

دینامیک سیستم هلی­کوپتر از دیدگاه مهندسی کنترل یک سیستم چند متغیره با چهار ورودی و چهار خروجی می­باشد که بین کانال­های ورودی و خروجی تداخل شدیدی وجود دارد.

بنابراین در این پروژه برای کاهش اثر تداخل بین کانالها، از کنترل پیش­بین استفاده شده است که در ادامه بلوک پیشرفته این کنترل کننده شرح داده خواهد شد.

پروژه شبیه سازی دینامیک سیستم هلی کوپتر و طراحی کنترل کننده های پیشرفته و کلاسیک

۱- مدل سازی غیر خطی

۱- کنترل پیش بین خطی

آنچه در سیکولینک heli_pred.mdl خواهیم آموخت:

۱- آموزش مدل سازی هر کدام از زیر سیستم ها

۲-دست یابی به دینامیک کلی

۳- تحلیل رفتار سیستم

۴- آسنایی با بلوک بسیار مفید MPC

۵- نحوه خطی سازی در سیمولینک متلب

 

 


دانلود پروژه انواع ديگ بخار و جايگاه آن در نيروگاه حرارتي



شناسه محصول: 546861
موجود

دانلود پروژه انواع ديگ بخار و جايگاه آن در نيروگاه حرارتي

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 15000تومان

برچسب ها :

دانلود پروژه انواع ديگ بخار و جايگاه آن در نيروگاه حرارتي

دانلود پروژه انواع ديگ بخار و جايگاه آن در نيروگاه حرارتي

دانلود پروژه انواع ديگ بخار و جايگاه آن در نيروگاه حرارتي

فرمت : word به همراه پاورپوینت برای ارائه

تعداد صفحات : 85

تعداد اسلاید : 60

نيروگاه بخار از نظر ترموديناميک يک ماشين حرارتي است که در آن ديگ بخار ، به عنوان منبع گرما کار مي کند . گرفتن کار از ماشين حرارتي تنها با منابع دماي بالا و پايين ميسّر است .

انتقال و افزايش انرژي سيال عامل که عمدتاً آب خالص است ، در ديگهاي بخار صورت مي گيرد . پس ديگهاي بخارنيروگاه ها با متعلقات خود نقش اساسي و بارزي در سيکل حرارتي نيروگاه ها ايفا مي کنند .

در واقع مي توان گفت که ديگ بخار قلب هر نيروگاه است . لذا شناخت انواع ، عملکرد ، اجزا و نقش تک تک اجزاي اين سازه بزرگ و مهم ، کمک شاياني به به بهره برداري و تعميرات آن خواهد کرد .

دانلود پروژه انواع ديگ بخار و جايگاه آن در نيروگاه حرارتي

فهرست مطالب:

الف - مقدمه

ب - ديگ بخار و جايگاه آن در نيروگاه حرارتي

فصل اول : طبقه بندي بويلرها

طبقه بندي از نظر مصارف بويلر

طبقه بندي از نظر فشار سيكل آب و بخار

طبقه بندي از نظر مصالح صنعتي و متالوژيكي

طبقه بندي از نظر سطوح تبادل حرارتي

طبقه بندي از نظر محتواي لوله ها

طبقه بندي از نظر فشار كوره بويلر

طبقه بندي از نظر نوع احتراق

طبقه بندي از نظر منبع انرژي بويلر

طبقه بندي از نظرنوع سيال عامل

طبقه بندي از نظر نوع سيركولاسيون سيال عامل

طبقه بندي از نظر نام سازنده بويلر

طبقه بندي از نظر شكل و موقعيت لوله هاي بويلر

تشخيص پارامترهاي يك بويلر از روي نمودار

دانلود پروژه انواع ديگ بخار و جايگاه آن در نيروگاه حرارتي

فصل دوم : انواع بويلر ها و عملكرد آنها

2-1- ديگ هاي چدني

2-2- ديگ هاي فولادي

2-2-1- تاريخچه و عملكرد بويلرهاي فايرتيوب

2-2-1-1- انواع بويلرهاي فايرتيوب

2-2-2- تاريخچه و عملكرد بويلرهاي واتر تيوب

2-2-2-1- انواع بويلرهاي واترتيوب

2-3- بويلرهاي نيروگاهي و انواع آنها

2-3-1- ديگ هاي بخار با سيركولاسيون طبيعي

2-3-2- ديگ هاي بخار با سيركولاسيون اجباري

2-3-2-1- بويلر با سيركولاسيون اجباري و زير نقطه بحراني با درام

2-3-2-2- بويلر با سيركولاسيون اجباري و زير نقطه بحراني و يكبار گذر

2-4- ديگ هاي پكيج

2-5- نحوه انتخاب ديگ بخار

دانلود پروژه انواع ديگ بخار و جايگاه آن در نيروگاه حرارتي

فصل سوم : تشريح اجزاي ديگ بخار

3-1- مدارهاي عملكرد ديگ هاي بخار

3-1-1- مدار آب و بخار و اجزاي آن

3-1-1-1- كوره

3-1-1-2- لوله اصلي تغذيه آب بويلر

3-1-1-3- پمپ تغذيه آب بويلر

3-1-1-4- ري هيترها

3-1-1-5- اكونومايزر

3-1-1-6- پيش گرم كن دوار يا يانگستروم

3-1-1-7- دي سوپرهيترها

3-1-1-8- شيرهاي اطمينان

3-1-2- مدار سوخت و هوا و اجزاي آن

3-1-2-1- تعريف سوخت و انواع آن

3-1-2-2- ارزش حرارتي

3-1-2-3- احتراق و تعريف آن

3-1-2-4- محصولات احتراق

3-1-2-5- راندمان احتراق

3-2- مشعل ها و انواع آنها

فصل چهارم : رسوبات و خورندگي در ديگ هاي بخار

فصل پنجم : نصب ، راه اندازي و بهره برداري از ديگ هاي بخار

فصل ششم : كنترل و بازرسي ديگ هاي بخار

فصل هفتم : طراحي و ساخت ديگ هاي بخار

فصل هشتم : تعمير و نگهداري ديگ هاي بخار

 


شبیه سازی واسط کاربری برای ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی



شناسه محصول: 547319
موجود

شبیه سازی واسط کاربری برای ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 50000تومان

برچسب ها :

شبیه سازی واسط کاربری برای ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی

شبیه سازی واسط کاربری برای ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی

شبیه سازی واسط کاربری برای ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی

تعداد صفحات توضیحات : ۲۲

این پروژه دارای توضیحات کامل بصورت PDF و Matlab به همراه کد های شبیه سازی شده و مقالات مربوطه می باشد.

آنچه در این برنامه ارایه گردیده است یک حالت سرراست و سادهای از ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی میباشد.

بناست که در فاز اولیه فقط سه شیء با رنگهای متفاوتِ سبز، قرمز و آبی ردیابی و در هر فریم ویدیوی ورودی، سرعت، شتاب و جهت حرکت هر کدام بعنوان خروجی محاسبه گردند.

تعیین این هدف با فرض کاربردِ این برنامه ی ردیابی در پهنه ی آسمان یا دریا چندان دور از ذهن نیست چرا که اهداف و اشیاءِ موجود در چنین فضاهایی در اکثر موارد رنگی متفاوت با پس زمینه ی دید دوربین دارند.

شبیه سازی واسط کاربری برای ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی

در مواردی که رنگِ شی هدف، ابزار تمایز خوبی با پس زمینه بدست دهد استفاده از سایر ویژگی ها بدلیل پیچیدگی و نیاز به قدرت پردازشی بالا در سختافزار پردازشگر اصلا قابل توجیه نیست.

معیار رنگ با توجه به دوربین های پیشرفته ی امروزی یک ویژگی قابل اعتنا و ساده در مسائل ساده ی ردیابی محسوب میگردد. از این رو در این پروژه از اطلاعات رنگ به نحو بهینه استفاده شده است.

الگوریتم در فاز اول تصاویر ورودی را برای شناسایی اهداف مشخص از قبل تعریف شده جستجو میکند و به محض آشکار شدن هر کدام از آنها، فاز دوم آغاز میشود.

در این فاز، تلاش بر اینست که شیء یا اشیای تشخیص داده شده در تصاویر ورودی تا موقع خروج از تصویر یا پنهان شدن پشت موانع دیگر که قابل مشاهده نباشند، دنبال شوند.

اگر هدف، به هر علتی، از دست داده شود الگوریتم دوباره به فاز اول برمیگردد. واسط کاربری یا GUI که در نرم افزار Matlab پیاده سازی شده است.

با انتخاب منبع تصاویر ویدیویی فایل یا دوربین متصل به سیستم در طی چند مرحلهی اساسی در هر فریم سه شیء با رنگهای متفاوت را تشخیص و با مقایسه ی مختصات با فریم های قبلی سرعت و شتاب لحظه ای آنها را محاسبه و نمایش میدهد.

شبیه سازی واسط کاربری برای ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی

 


شبیه سازی دینامیکی سیستم تعلیق کنترل کننده PID با استفاده از الگوریتم ژنتیک



شناسه محصول: 547323
موجود

شبیه سازی دینامیکی سیستم تعلیق کنترل کننده PID با استفاده از الگوریتم ژنتیک

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 50000تومان

برچسب ها :

شبیه سازی دینامیکی سیستم تعلیق کنترل کننده PID با استفاده از الگوریتم ژنتیک

شبیه سازی دینامیکی سیستم تعلیق کنترل کننده  PID با استفاده از الگوریتم ژنتیک

شبیه سازی دینامیکی سیستم تعلیق کنترل کننده PID با استفاده از الگوریتم ژنتیک

تعداد صفحات : ۲۷

تعداد اسلاید ها : ۷

این پروژه دارای توضیحات کامل بصورت PDF و PowerPoint به همراه کد های شبیه سازی شده و مقالات مربوطه می باشد.

سیستم تعلیق

امروزه راحتی سرنشینان و پایداری اتومبیل مهم ترین هدف سازندگان خودرو است. یکی از مهم ترین عوامل راحتی سرنشینان، جلوگیری از انتقال ارتعاشات حاصل از محیط خارج به سرنشینان است.

این ارتعاشات می تواند ناشی از عوامل متعددی مانند ترمز کردن، حرکت در پیچ و ناهمواریهای جاده و .... باشد.

الزامات انتخاب و نوع کنترل کننده

در جایی که به افزایش سرعت پاسخ سیستم علاقه مند باشیم و عکس العمل سریع سیستم مهمتر از رفتار­های دیگر آن باشد، از کنترل­ کننده PID استفاده می­شود.

در حالی که هم سرعت پاسخ دهی و هم اصلاح خطای ماندگار در این پروژه اصلاح خواهند شد، بنابراین کنترل­کننده PID انتخاب شده است.

شبیه سازی دینامیکی سیستم تعلیق کنترل کننده PID با استفاده از الگوریتم ژنتیک

الزامات کد الگوریتم تکاملی ژنتیک

یکی از مسایل روز دنیا استفاده بهینه سیستم می باشد ولی به دلیل نبود تابع پیوسته نمیتوان از روش های کلاسیک استفاده کرد و برای بهینه سازی و مینیمم کردن تابع هزینه از الگوریتم ژنیتک استفاده می شود.

آنچه در این کد خواهید آموخت

۱) کنترل کننده های طراحی شده با الگوریتم ژنتیک پایداری اتومبیل را روی سطح جاده افزایش داده است.

۲) همچنین کنترل کننده های طراحی شده با الگوریتم ژنتیک جابجایی نسبی اتومبیل بهبود داده است.

۳) تغییرات زاویه پیچ نامطلوب است که کنترل کننده ها مخوصا PI این مسئله را بهبود داده اند.

۴) کنترل کننده PI مقادیر مطلوبی را می دهد و نسبتا در صنعت زیاد استفاده می شود

۵) مینیمم کردن شتاب عمودی وارد بر خودرو بر اساس تابع هزینه و بدست آوردن مقادیر بهینه آن با استفاده از الگوریتم ژنتیک میتوان اشاره نمود

شبیه سازی دینامیکی سیستم تعلیق کنترل کننده PID با استفاده از الگوریتم ژنتیک

قسمتی از شبیه سازی و نتایج

 


دانلود مقاله کامل تجزيه و تحليل و نقد آثار تجسمي زمينه هاي نگارگري در ايران (word)



شناسه محصول: 545862
موجود

دانلود مقاله کامل تجزيه و تحليل و نقد آثار تجسمي زمينه هاي نگارگري در ايران (word)

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 50000تومان

برچسب ها :

دانلود مقاله کامل تجزيه و تحليل و نقد آثار تجسمي زمينه هاي نگارگري در ايران (word)

دانلود مقاله کامل تجزيه و تحليل و نقد آثار تجسمي  زمينه هاي نگارگري در ايران (word)

فرمت فایل : ورد

تعداد صفحه :21

تجزيه و تحليل و نقد آثار تجسمي

زمينه هاي نگارگري در ايران

هنر ايران از آغاز هنري، ذهني و معنوي بوده و گرايش به سوي انتزاع داشته است سرازير شدن يونانيان به ايران و تحميل عناصر عيني، مادي و طبيعت گرايي عوامل سويي در هنر ايران به جا گذاشته است كه هنر سلوكي و اشكاني(226-250م) حاصل كوششهاي اين يوناني ماب كردم هند اصيل ايراني است.

به هر حال شكست پيامدهايي به دنبال داشت كه هنرمندان ناگزير از پذيرفتن آن بودند. بدين معني كه هنر ايراني كه اصولا هنري تخيلي، تمثيلي، و فراخاكي بود، عواملي از هنر حقيقي طبيعت گرا و زميني هنر هلني با يوناني را پس از تحمل شكست در خود جاي داد. به يك كلام هنر ايراني كه اصولا لاهوتي بود تأثيراتي از هنر يونان كه ناسوتي بود با خود همراه ساخت و نمونه هاي آن هنر دوره سلوكي و سپس هنر التقاطي دوره اشكاني است (226م).

با وجودي كه در پشت بسياري از سكه هاي اين دوره حروف يوناني به چشم        مي خورد، ولي تدريجا اين هنرمندان از نفوذ هنر مادي و طبيعت گرايي داشت نزديك شدند. در دوره ساساني (226 تا 636 م) هنر شكل اصيل خود را بازيافت و عوامل مادي، طبيعت گرا و زميني هنر يوناني از آن دور گشت و پيوند مجدد خود را با هنر دوره هخامنشي بازيافت. به اعتقاد اغلب صاحب نظران هنر نگارگري اين دوره از يك نظام ديني چون مانيگري سرچشمه مي گيرد. ماني براي كتاب ديني خود ارژنگ از نگارگري سود جست.

فهرست منابع

1-بوركهارت، تيتوس. هنر اسلامي:زبان و بيان.

ترجمه مسعود رجب نيا، تهران، انتشارات سروش،

2-تجويدي، اكبر. نقاشي ايراني از كهن ترين زمان تا دوره صفويه، تهران، انتشارات وزارت فرهنگ و هنر، 1352.

3-كربن، هنري. ارض ملكوت، ترجمه سيد ضياءالدين دهشيري، تهران، انتشارات طهوري، (چاپ دوم) 1374.

4-گري، بازيل. نگارگري در ايران، ترجمه فيروز شيروانلو، تهران، انتشارات توس، 1355.

5-نصر، سيد حسين. “عالم خيال و مفهوم فضا در مينياتور ايراني”.

باستانشناسي و هنر ايران، شماره يك (زمستان 1374).

6-نصر، سيد حسين. هنر و معنويت اسلامي، ترجمه رحيم قاسميان، تهران، انتشارات حوزه هنري 1375.

Soudavar, Abolala. Art of the persian courts, New York, Rissoli, 1992

 


بررسی پخش بار UPFC و کاربردهای آن درمحیط های تجدید ساختار شده



شناسه محصول: 545298
موجود

بررسی پخش بار UPFC و کاربردهای آن درمحیط های تجدید ساختار شده

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 15000تومان

برچسب ها :

بررسی پخش بار UPFC و کاربردهای آن درمحیط های تجدید ساختار شده

بررسی پخش بار UPFC و کاربردهای آن درمحیط های تجدید ساختار شده

بررسی پخش بار UPFC و کاربردهای آن درمحیط های تجدید ساختار شده

تعداد صفحات : ۹۴

فرمت : pdf قابل کپی و ویرایش

مقدمه :

کنترل کننده یکپارچه توان UPFC از عناصر جدید ادوات FACTS میباشد که قابلیتهای برجستهای در تنظیم همزمان توان اکتیو و راکتیو به صورت مستقل از هم،بهبود رفتار سیستم در حالت دینامیک، کاهش تراکم و کاهش هزینه تولید را دارا میباشد.

از موضوعات مهم این عنصر داشتن مدل مناسبی برای پخ شبار میباشد. اولین مدل پخش بار در سال ۱۹۹۶ارائه شد که تا کنون مطالعات زیادی روی آن صورت گرفت.

در این پایاننامه مدلهای مختلف ارائه شده مورد ارزیابی قرار گرفت و از میان آنها مدل مناسب از نظر سادگی و عملی بودن برای پخشبار و پخش بار بهینه انتخاب شده است و صحت آن با شبیه سازی رایانه ای به وسیله نرم افزارهای MATLAB و PSATبه اثبات رسیده است.

صنایع الکترونیکی به دنبال تجهیزاتی با عملکرد با انعطاف پذیری بیشتر در سیستمهای انتقال هستند که تا به کمک آنها محدودیت موجود در سیستم انتقال را کاهش داد. ادوات FACTS قادر هستند که انعطاف پذیری مورد نیاز سیستم انتقال را در حین عملکرد فراهم کنند.

فهرست مطالب:

چکیده
مقدمه

فصل اول:کنترل‌کننده یکپارچه توان

۱-۱٫ مشخصه‌ها و اصول عملکرد پایه
۱-۱-۱٫ قابلیت‌های مرسوم کنترل خط انتقال

فصل دوم: مدلسازی کنترل‌کننده یکپارچه توان در مطالعات پخش بار

۲-۱٫ مدلسازی کنترل‌کننده یکپارچه توان در مطالعات پخش‌بار با روش الموش
۲-۱-۱٫ مبدل بدون تلفات خطوط تجهیز‌شده با UPFC
۲-۱-۲٫ روابط پخش‌بار بهینه شامل UPFC
۲-۲٫ مدلسازی کنترل‌کننده یکپارچه توان در مطالعات پخش‌بار با روش نوروزیان
۲-۲-۱٫ مدل UPFC جهت مطالعات پخش‌بار
۲-۲-۱-۱٫ مدل منبع ولتاژ سری (مبدل
۲-۲-۱-۲٫ مدل UPFC
۲-۲-۱-۳٫ مدل تزریقی UPFC برای معادلات پخش‌توان
۲-۲-۲٫ ابعاد UPFC
۲-۳٫ مدلسازی کنترل‌کننده یکپارچه توان در مطالعات پخش‌بار با روش نیوتن
۲-۳-۱٫ مدار معادل UPFC
۲-۳-۱-۱٫ مدل بر پایه منبع ولتاژ
۲-۳-۱-۲٫ مدل نبوی نیاکی ایروانی
۲-۳-۱-۳٫ روابط UPFC جهت انجام معادلات پخش‌بار بهینه
۲-۳-۱-۳-۱٫ معادلات توان UPFC
۲-۳-۱-۳-۲٫ تابع لاگرانژ UPFC
۲-۳-۱-۳-۳٫ تابع لاگرانژ خط DC
۲-۳-۱-۳-۴٫ ضرائب توان UPFC
۲-۳-۱-۳-۵٫ معادلات خطی‌سازی شده
۲-۳-۲٫ حالتهای اولیه UPFC در حل معادلات پخش‌بار بهینه
۲-۳-۲-۱٫ دامنه‌ها و زوایای ولتاژ گرهی
۲-۳-۲-۲٫ برنامه زمانی (فهرست توان اکتیو
۲-۳-۲-۳٫ ضریب لاگرانژ
۲-۳-۲-۴٫ منبع سری
۲-۳-۲-۵٫ منبع موازی
۲-۳-۲-۶٫ بررسی محدودیتهای متغیرهای قابل کنترل UPFC

فصل سوم: انتخاب مدل کنترل‌کننده یکپارچه توان در مطالعات پخش‌بار

۳-۱٫ مدل نیوتن – رافسون
۳-۲٫ مدل نبوی نیاکی ایروانی

فصل چهارم: شبیه‌سازی پخش‌بار کنترل‌کننده یکپارچه توان در شبکه انتقال

سیستان و بلوچستان و شبکه نمونه ۲۴ شین IEEE
۴-۱٫ شبکه انتقال سیستان بلوچستان
۴-۱-۱٫ بررسی پخش‌بار اولیه شبکه سیستان و بلوچستان
۴-۱-۲٫ بررسی پخش‌بار شبکه سیستان و بلوچستان با UPFC
۴-۱-۳٫ بررسی پخش بار بهینه بر روی شبکه سیستان بلوچستان
۴-۱-۴٫ بررسی پخش بار بهینه بر روی شبکه سیستان بلوچستان با UPFC
۴-۲٫ شبکه انتقال ۲۴ شین IEEE
۴-۲-۱٫ بررسی پخش‌بار اولیه شبکه ۲۴ شین IEEE
۴-۲-۲٫ بررسی پخش‌بار شبکه ۲۴ شین IEEE با UPFC
۴-۲-۳٫ بررسی پخش بار بهینه بر روی شبکه ۲۴ شین IEEE
۴-۲-۴٫ بررسی پخش بار بهینه بر روی شبکه ۲۴ شین IEEE با UPFC

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

نتیجه‌گیری
پیشنهادات
فهرست منابع لاتین
فهرست منابع فارسی
چکیده انگلیسی


logo-samandehi